2010. december 9., csütörtök

Pár sor egy CD tok hátuljára - Kispál és a Borz búcsúkoncert dupla CD

Vigyázat! Az elkövetkező sorokat a szubjektivitás és az elfogultság szerelemgyermekei, nyomokban giccset és csöpögősséget tartalmazhatnak! Én szóltam.
Tehát a már említett Kispál és a Borz búcsúkoncert végre megjelent CD formátumban is. Nem a búcsúkoncert-film zenei része, hanem maga a koncert és ez állat. Elvileg pár szám technikai okokból lemaradt, ez szám szerint 7, én azért hiányolom a Többiektől helyet például az Autók a tenger felé-t, vagy a Dal teázáshoz-t, de ne legyünk telhetetlenek. Egyébként lehet, hogy az Autókat valamiért nem sikerült (jól) felvenni, mert alap dal, és a DVD-n is csak lemezminőségben van fent. Ettől függetlenül ez 22 szám úgy van rendben, ahogy van. Engem sokkal jobban meghatott (nem, nem vagyok búza), mint a film, tegye fel a kezét, akinek nem szorul össze a szíve a De szeretnék, a Hang és fény vagy a Zár az égbolt hallgatása közben. És érdekes módon Lovasi dalok közti dumálása most nem az a vicces-, hanem az a vicceskedni próbáló- fajta, hallani a megilletődöttséget és a szomorúságot, és ezt most kivételesen nem csak beképzelem.
Most jönne az, hogy írok a dalokról, melyik milyen, a vendégzenészekkel a becsempészett dal-camo-kkal  (ha létezik ilyen szó, pl.: The Final Countdown, Popcorn, Smells Like Teen Spirit), de felesleges. Mindenki ismeri, mindenki szereti őket, tehát ezt nem lehet kritikusan hallgatni, csak hátradőlni és mosolyogni, meg szomorkodni egyszerre. Igen, ilyet is lehet, erre én is csak most jöttem rá, hála a Kispálnak.
Egyedül az „új” négy számot volt kár rátenni. Ezek a gyengébb pontjai a Kispál-életműnek, az Űrbemarkoló és a Dobog szerintem már-már erőltetett. Az Alkoholt meg már 4 éve folyamatosan játsszák koncerteken, rajta volt nem egy kiadványon. Tehát ezeknek a daloknak a felrakása teljesen felesleges volt, a második lemez végén eljön a katartikus vég, összeállunk egy képpé. Már morzsolgatnánk a könnyeinket, még érezzük a Sziget porát az orrunkban, meg a sok izzadt, embert magunk körül, erre elindul egy teljesen steril, studióban felvett dal. Ez rossz ötlet volt, bárkitől is származik.
És hogy van még egy dolog, amit el kell, hogy mondjak, csak nem tudtam hova illeszteni az előző szövegben. Ez pedig az, hogy rohadt boldog vagyok, hogy ott lehettem, mert tuti,  hogy még sok embernek (gyerekeim, unokáim, szomszéd gyerek, csajok valami bárban, stb.) fogok büszkélkedni, hogy ÉN OTT VOLTAM. És ez kibaszott jó érzés.

1 megjegyzés:

  1. Meghallgattam többször, de szerintem jelenleg ennél jobb lemezt, koncertlemezt, búcsúlemezt, és búcsúkoncertlemezt jelenleg nem lehet készíteni. És nem csak azért, mert ennél jobb alapanyag kevés van.... Azokkal a dolgokkal együtt mondom ezt, hogy vannak benne hiányosságok (Autók a tenger felé, Gemenc,...), és a 4 megkérdőjelezhetően szükséges számokkal együtt. Ez így jó, így szép...
    Ugyanez vonatkozik a koncertre is. Ez így volt tökéletes.

    VálaszTörlés